Istotnymi elementami dla konsumentów dokonujących zakupów online jest atrakcyjność ceny, niskie koszty dostawy oraz czas oczekiwania na przesyłkę. Klienci obok towaru kupują również emocje i wrażenia, jakie dostarcza im proces zakupu i dostawy oraz wszystko co jest na styku z produktem i ma wpływ na ich doświadczanie.
Właściciele e-sklepów bardzo dbają o zachowanie najwyżej jakości obsługi oraz szybką i bezpieczną dostawę. Stąd też często sięgają po sprawdzone rozwiązania logistyczne firm specjalizujące się w procesach obsługi operacyjnej.
Poniżej opisujemy czym konkretnie jest oferowany przez naszą firmę Qlink Quality Logistics outsourcing procesów logistycznych i jakie korzyści finansowe, operacyjne i komunikacyjne dostarczamy naszym Klientom.
Wrażenie klientów budują nie tylko tak oczywiste kwestie, jak np. wygląd strony internetowej. Swój udział ma tu również logistyka dla e-sklepów, czyli to, czego klient praktycznie nie widzi. Czasem zupełnie nie zdaje sobie sprawy z tego, ile złożonych procesów musi zajść, by przesyłka szybko do niego dotarła. Logistyka dla sklepów online, w tym obsługa magazynowa sklepów internetowych mają tu kolosalne znaczenie. To od działań w magazynie zależy często to czy:
- zamówienie jest dobrze skompletowane;
- towary są przechowywane w odpowiednich warunkach;
- opakowanie dobrze zabezpiecza zawartość;
- towar zostanie wysłany do klienta we właściwym czasie.
Nie trzeba specjalizować się w tak złożonym zagadnieniu, jak obsługa logistyczna sklepów internetowych, żeby zdać sobie sprawę z tego, co się stanie, gdy któryś z tych etapów zostanie zaniedbany. Opóźnienia w dostawie, uszkodzenia produktu, skomplikowany, nieprzyjazny proces reklamacji i zwrotów zawsze kładą się cieniem na wizerunku marki. Budowanie zaufania do sklepu trwa długo, ale niestety dobry wizerunek można stracić bardzo szybko. Warto wdrożyć konkretne działania, które są w stanie uchronić firmę przed takimi problemami. Outsourcing e-commerce, a dokładnie logistyka dla e-sklepu to krok, który ma duże znaczenie w kontekście pozytywnych doświadczeń klientów. Outsourcing usług logistycznych dla e-commerce to też polepszenie komfortu osób zarządzających firmą. Pewność, że procesem zajmuje się podmiot, wyspecjalizowany w takich działaniach jak logistyka dla sklepów internetowych, to bezpieczeństwo, które jest bezcenne. Trudno jest też wycenić czas, zaoszczędzony w ten sposób. Jesteśmy dumni z tego, że odbiorcy usług Qlink Quality Logistics mogą się z nami rozwijać, a zaoszczędzone środki przeznaczać na realizację nowych, ambitnych planów.
Co robimy?
Pomagamy małym i dużym sklepom internetowym w obsłudze całego procesu logistycznego, a to oznacza, że:
- Zajmujemy się częścią lub całością obsługi procesu zamówień – od momentu odbioru towaru od dostawcy po jego dostarczenie do Klienta końcowego
- Przechowujemy towary na magazynie i zlecamy wysyłkę zgodnie z zamówieniami Klientów
- Kompletujmy, bezpiecznie pakujemy i wysyłamy sprawdzonymi przewoźnikami kurierskimi
- Uwzględniamy indywidualne wymagania Klientów i życzenia dotyczące pakowania (branding, oklejanie, etykietowanie, co-packing, dokładanie ulotek, pakowanie imienne, na prezent i wiele innych)
- Dostarczamy towar na terenie kraju lub za granicą korzystając z różnych wariantów dostaw (transport drogowy, kolejowy, lotniczy / kurier Door2Door, PUDO, paczkomat – w formie paczek lub palet)
- Obsługujemy reklamacje i zwroty
Profesjonalna logistyka dla e-commerce powinna być usługą, indywidualnie dopasowaną do potrzeb konkretnego klienta. Tylko wtedy może on cieszyć się zwiększoną wygodą oraz niższymi kosztami. Współpracowaliśmy z różnorodnymi firmami – wśród naszych dotychczasowych odbiorców można znaleźć małe firmy i większe przedsiębiorstwa. Niezależnie od branży oraz skali ich działalności, za każdym razem staramy się z precyzją zaplanować obsługę klienta. Wszystko po to, żeby nasza pomoc rozwiązywała jego dotychczasowe problemy. Na początku współpracy z klientem dokładnie poznajemy więc jego potrzeby związane z obsługą logistyczną. Następnie proponujemy elastyczne, niezawodne rozwiązania, które pozwalają zoptymalizować koszty odbiorców. Logistyka dla sklepów e-commerce to wsparcie w postaci nowoczesnych usług magazynowych, przeznaczonych dla sklepów internetowych różnej wielkości. Wykwalifikowana kadra troszczy się o to, żeby każdy etap realizacji zlecenia przebiegał terminowo. W rezultacie możemy zaoferować naszym klientom rzetelną pomoc, która realnie wspiera działanie ich firm. Nasza logistyka dla e-sklepu doceniana jest przez klientów, poszukujących sposobu na oszczędności i na zabezpieczenie swojego procesu logistycznego przed nieplanowanymi sytuacjami, takimi jak awarie czy zwiększony popyt na towary. Usługi nie ograniczają się jedynie do działań w obrębie magazynu. Otaczamy naszych klientów kompleksową opieką, dzięki czemu mogą czuć się pewnie. Nasze wieloletnie doświadczenie i doskonała znajomość branży przekłada się na efekty, które osiągamy. Logistyka dla sklepów e commerce w wykonaniu naszej firmy to wieloaspektowa obsługa, która spełnia oczekiwania wymagających, nowoczesnych przedsiębiorstw. Z zaangażowaniem poświęcamy się naszej pracy. Aby zapewnić właścicielom e-sklepów wszystko to, co najlepsze, jesteśmy na bieżąco z nowymi rozwiązaniami technologicznymi oraz pozostajemy w ścisłym kontakcie z naszymi klientami, zapewniając wsparcie merytoryczne oraz aktualne informacje o procesie logistycznym.
Jak to robimy?
Wszystkie obsługiwane zamówienia są w pełni zautomatyzowane. Nasi Klienci mają wgląd, który pozwala im w pełni monitorować stany magazynowe, zrealizowane zamówienia oraz statusy przesyłek kurierskich. Dzieje się tak, dzięki integracji systemowej platform e-commerce, platform sprzedażowych (marketplace) lub księgowych z naszymi systemami: magazynowym (QL WMS) i transportowym (QL TMS).
Jakie korzyści czerpią właściciele e-sklepów oddając obsługę logistyczną w nasze ręce?
- Utrzymują wysoką jakość, profesjonalną obsługę operacyjną i satysfakcję Klienta końcowego
- Zmniejszają koszty obsługi i tym samym zwiększają przychody
- Nie ponoszą stałych opłat za powierzchnię magazynową (zbędną w sytuacjach mniejszych obrotów lub zbyt małą w sytuacjach szczytów sprzedażowych)
- Nie ponoszą kosztów związanych z leasingiem sprzętu (infrastruktura ruchoma) oraz kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników (szkolenia, rotacja pracowników)
- Towary przechowywane są w bezpiecznych odpowiednich warunkach – posiadamy monitorowane magazyny klasy A+ w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A2
- Oszczędzają na kosztach opakowań (kartony, folie, wypełniacze) oraz kosztach transportu dzięki wynegocjowanym przez nas stawkom u dostawców
- Dywersyfikują ryzyka peak’u dzięki naszej współpracy z wieloma operatorami kurierskimi
- Płacą za rzeczywiste zrealizowane operacje (pay per use)
- Otrzymują dedykowaną i indywidualną obsługę Klienta (Opiekun Projektu)
- Oszczędzają czas niezbędny do rozwoju i realizacji strategii zwiększenia sprzedaży
- Zwiększają skalę działania swojego biznesu
- Zyskują profesjonalnego doradcę, partnera i obsługę wszystkich procesów logistycznych w ramach jednej umowy.
Skontaktuj się z nami i sprawdź jakie dedykowane rozwiązania oferujemy dla Twojego e-sklepu.
Zapraszamy do kontaktu:
sprzedaz@qlink.com.pl