Fulfillment dla e-commerce to rozwiązanie polegające na tym, że usługodawca realizuje ogół zadań takich jak odbiór i magazynowanie produktów. Specjaliści działający w tej branży biorą na siebie odpowiedzialność związaną z właściwym zapakowaniem dóbr i zorganizowaniem dla nich wysyłki do końcowego klienta.
Fulfillment dla e-commerce – dodatkowe usługi
Usługi logistyczne dla e-commerce mogą być bardzo rozbudowane. Podmioty oferujące fulfillment dla e-sklepów starają się dopasować do indywidualnych potrzeb swojego klienta. Czasem konieczne jest przestrzeganie konkretnych wytycznych. Istotne może być także realizowanie reklamacji oraz zwrotów zgodnie z polityką firmy-usługodawcy. Taka indywidualizacja może dotyczyć również etapu pakowania – przedsiębiorstwa oferujące fulfillment dla e-sklepów mogą użyć opakowań z brandingiem klienta.
Fulfillment dla sklepów internetowych – jak może ułatwić twoje życie?
Troska o obowiązki logistyczne wymaga czasu, zaangażowania i dysponowania przeszkoloną kadrą. Należy zadbać o właściwe warunki przechowywania produktów i zabezpieczenie ich przed kradzieżą. Nie obejdzie się bez obiektów, dobrze przygotowanych do logistyki dla e-commerce. Profesjonalny fulfillment dla sklepów internetowych oznacza:
- Pewność, że każdy produkt zostanie właściwie zapakowany
Solidne pakowanie to nie tylko względy estetyczne. Powierzenie tego zadania wykwalifikowanym osobom oznacza, że towar będzie dobrze zabezpieczony przed uszkodzeniem.
- Kontrola nad tym, jak przeprowadzana jest usługa
Fulfillment dla e-commerce nie oznacza przekazanie działań logistycznych zewnętrznej firmie i całkowitej utraty kontroli nad tym, jak przebiega proces magazynowania, pakowania itp. Nowoczesne podmioty zajmujące się usługami magazynowymi dla e-commerce dają swoim klientom możliwość monitorowania realizacji zadań.
Jak to działa
Usługi magazynowe dla e-commerce i logistyka dla e-sklepów
Usługi logistyczne dla sklepów internetowych pozwalają wykorzystać efekt skali. W tradycyjnym scenariuszu przedsiębiorstwa, które przed chwilą pojawiły się na rynku, nie mogą cieszyć się z takich korzyści. Efekt skali pozwalający na obniżenie kosztów dotyczy zarówno wspomnianych wcześniej czynności magazynowych, jak też i czynności związanych z wysyłką. W tym drugim przypadku to nie przedsiębiorstwo klienta rozlicza się z firmą kurierską, tylko usługodawca, zajmujący się logistyką dla e-sklepu. Jako że obsługuje wielu klientów, może wynegocjować korzystne warunki współpracy.
Usługi logistyczne dla sklepów internetowych – liczy się czas
Profesjonalnie, rzetelnie przeprowadzone działania z zakresu logistyki sklepu internetowego zawsze uwzględniają terminowość. Badania potwierdzają, że na zadowolenie sporej części klientów wpływa krótki czas oczekiwania na dostawę. Rozbudowane, sprawnie działające centrum logistyczne e-commerce w codziennej pracy wykorzystuje zintegrowane ze sobą systemy. W wyniku ich działania następuje ekspresowy przepływ informacji. Zmniejsza się też ryzyko pojawienia się błędów w dokumentacji, bo zazwyczaj generowana jest ona w sposób automatyczny.
Dropshipping dla e-commerce
Dropshipping jest swoistą alternatywą dla fulfillmentu. Ta pierwsza opcja polecana jest zwłaszcza mniejszych firmom. W dropshippingu to hurtownia odpowiada za takie działania jak magazynowanie czy wysyłka produktów
Kto wybiera profesjonalistów, oferujących logistykę dla e-sklepu?
Delegowanie zarządzania logistyką to coś, na co decydują się przedsiębiorstwa z różnych branż. Fulfillment dla eCommerce może być wybrany ze względu na ograniczoną przestrzeń magazynową. Z takiego rozwiązania korzystają także przedsiębiorcy, którzy zauważają, że skuteczne działanie nie zawsze musi oznaczać samodzielne zatrudnienie nowych osób. Specjalistów od fulfillmentu poszukują również przedsiębiorstwa, które samodzielnie nie są w stanie zadbać o obsługę zamówień ze względu na dużą liczbę paczek.
Zapraszamy do kontaktu:
sprzedaz@qlink.com.pl