W Qlink wiemy jak ważne jest rozwijanie wiedzy i optymalizacja procesów w oparciu o nowe technologie i wykorzystanie właściwych narzędzi. Dlatego od 2011 stale się rozwijamy obserwując równocześnie rozwój rynku logistycznego tak by implementować nowe możliwości do rozwiązań jakie proponujemy naszym klientom.
Jednym z trendów które pilnie śledzimy jest Omnichannel. Na rynku istnienie bardzo wiele definicji i opisów tej strategii. Zbierając różne źródła można określić Omnichannel jako
wielokanałową ( międzykanałową) strategię optymalizacji treści w celu poprawienia jakości oferowanych usług, zwiększenie komfortu użytkownika końcowego, poprzez synergię różnych punktów kontaktowych
No dobrze a jak to wygląda w praktyce ?
Omówimy to na prostym przykładzie zakupów internetowych BTC przez klienta końcowego.
Nasz klient kupuje produkt na podstawie rekomendacji i wiedzy jaką zdobył online właśnie za pomocą tego kanału : zamawia produkt na stronie.
Otrzymuje przesyłkę ale chce dla przykładu produkt zwrócić. Najwygodniej jest dla niego zwrócić go w punkcie stacjonarnym, który ( również dla przykładu ) ma 100 metrów od domu. Okazuje się jednak, że produkt zakupiony online może zwrócić tylko odsyłając go do sklepu internetowego. Z braku czasu stara się potwierdzić tą informację na czacie facebook producenta sprzętu. Dostaje informację, że za produkt zakupiony online odpowiada dział reklamacji sklepu internetowego i tylko tam może uzyskać wiążącą informację ( w sklepie stacjonarnym uzyskał taką samą odpowiedź).Nasz przykładowy klient fatyguje się na pocztę/ zamawia kuriera i odsyła produkt. Teoretycznie wszystko jest ok, jednak jego zadowolenie z usługi maleje.
Wróćmy teraz do przykładu, ale z zastosowaniem strategii i narzędzi w myśl filozofii Omnichannel. Najważniejszym elementem tego podejścia jest integracja wszystkich dostępnych kanałów tak, by dostarczyć jak najbardziej zintegrowaną usługę do klienta końcowego. Omnichannel obejmuje kanały takie jak: fizyczne lokalizacje i środowiska, e-commerce, aplikacje mobilne, media społecznościowe, komunikacja telefoniczna, SMS, czat, wideo czat i nowe formaty, by współpracowały ze sobą ściśle ( a nie jedynie równolegle)
W tym przypadku nasz klient mógłby zwrócić produkt zakupiony online w najbliższym sklepie stacjonarnym bez żadnego problemu a za pośrednictwem social mediów dowiedzieć się kiedy będzie dostępny inny bardziej interesujący go produkt ( np. inny rozmiar, kolor, czy model )
W zobrazowanym przykładzie mówimy o bardzo prostej transakcji. Wyobraźmy sobie jednak duże operacje logistyczne z wykorzystaniem magazynów i transportu. Integracja kanałów
( omnichannel) może przynieść bardzo wymierne rezultaty.
Mnogość kanałów i punktów styku z klientem końcowym oraz zakres oferowanych usług mogą klientom, dostawcą przysporzyć problemów i wyzwań przy próbie optymalizacji sprzedaży zgodnie z Omnichannel.
W Qlink doskonale zdajemy sobie z tego sprawę.
Stale poszerzając spektrum działań elastycznie reagujemy na zmieniające się potrzeby rynku dlatego też w swoim portfolio mamy wsparcie w optymalizacji kanałów Omnichannel.
Napisz do nas na sprzedaz@qlink.com.pl i dowiedz się jak dostosować zintegrowane rozwiązania dla Twojego biznesu
Zapraszamy do kontaktu
Iwona Węglicka
email: iwona.weglicka@qlink.com.pl
sprzedaz@qlink.com.pl