Przez wiele lat na rynku marketingu, wśród domów mediowych, agencji interaktywnych oraz wśród hard userów online’u panował trend „mobile”. Na wykładach, eventach branżowych często padało stwierdzenie : ten i nadchodzący rok to rok mobile. Mobile faktycznie nadszedł i ma się świetnie.
O jakim trendzie mówi się zatem teraz?
Obok sztucznej inteligencji, Internetu rzeczy i roli big data jednym z najczęściej wymienianych trendów jest wzrost i skala rozwoju e-Commerce.
To jak silna i widoczna jest dynamizacja zakupów online w Polsce bardzo dobrze widać na poniższym wykresie:
Dlaczego firma o DNA logistycznym, specjalizująca się w optymalizacji pełnego łańcucha dostaw śledzi, a tym bardziej przedstawia artykuł o e-Commerce?
Odpowiedz jest bardzo prosta. Jednym z największych elementów realizowania usług dla naszych klientów, jest właśnie wsparcie i obsługa sklepów online i podmiotów wykorzystujących wysyłkę online.
Jak wskazuje przywołany wyżej raport e-Commerce w Polsce 2020 Gemiusa:
„Najczęściej wybierana forma to dostawa do maszyny paczkowej(61%) nieznacznie przed dostawą kurierem do domu/pracy (55%). Niemniej jednak nadal najbardziej pożądana i motywująca do zakupów forma dostawy to dostawa kurierem do domu, nieznacznie przed dostawą do maszyny paczkowej.”
Obsługa dostaw to jeden z elementów pełnego łańcucha, którym zajmuje się Qlink. Tworzymy wspólnie z klientem rozwiązania optymalizujące ten proces podnosząc jego jakość, oraz co najważniejsze dla końcowego odbiorcy przyspieszamy czas realizacji.
By dobrze rozumieć potrzeby rynku nasi specjaliści na bieżąco obserwują trendy i nowości z zakresu sprzedaży i prowadzenia biznesu online.
Kilkoma z trendów chcieliśmy się z Wami podzielić na łamach tego artykułu. Mamy nadzieję, że okaże się ciekawy i pomocny.
- Nie zapomnij o Allegro.
Na pytanie jaki znasz sklep online – ponad 86 % badanych ( raport Gemius: e- Commerce 2020) wskazuje Allegro. Co to oznacza dla samodzielnych sklepów. Tworzyły przecież własną strukturę i sklep by w pełni kontrolować sprzedaż i budować własną markę.
Jak najbardziej, budowanie własnej marki to wspaniała strategia. Może jednak warto rozważyć utworzenie sklepu w ramach struktur allegro, by w ten sposób pozyskać kolejny kanał sprzedaży?
2. Rozważ poniższe rozwiązania w swoim sklepie.
To bardzo ważne elementy wpływające na ocenę przez użytkowników, a co za tym idzie miejsce w którym mamy szanse zwiększyć wolumen nowych klientów lub sporo stracić nie dbając o czas i cenę dostawy, czy przesadzając z agresywną reklamą.
3. Dostępność 24h
Pamiętaj by Twój sklep i system sprzedaży był odpowiednio zoptymalizowany tak, by w nocy kiedy Twój zespół nie pracuje można było bez problemu płacić i robić zakupy. To być może truizm ale szalenie ważny. To, że zakupy online dostępne są „zawsze” to największa zaleta wymieniana przez kupujących online.
4. Zwroty
Zadbaj o jasną i prostą politykę zwrotów, tak by klient szybko i bezpiecznie mógł zwrócić lub wymieniać zamówiony towar. Jednym z najbardziej atrakcyjnym elementów w tym zakresie jest darmowy zwrot. Zadbaj o to, jeśli potrzebujesz pomocy Qlink jest idealnym rozwianiem dla Ciebie. Możesz całość procesu scedować na nas. Dzięki temu zyskasz czas na rozwijanie oferty.
5. Mobile
Wspominany na początku artykułu mobile zadomowił się już na dobre i ma stale rosnącą rolę. Coraz częściej zakupy dokonywane są właśnie z telefonów i smartfonów. Raport potwierdza tę tezę :
W zakresie mobile ważnym terendem który być może za kilka lat stanie się standardem jest posiadanie własnej aplikacji zakupowej. Już nie tylko duże brandy takie jak Zalando czy Nike mają dedykowaną apkę. Coraz częściej małe lokalne biznesy decydują się na takie rozwiązanie.
6. Social Commerce
Kolejna „noga” sprzedaży online która prężnie się rozwija to sprzedaż wewnątrz serwisów społecznościowych Dwa największe serwisy Facebook i Instagram mają własny wewnętrzny marketplace, dzięki któremu możliwa jest sprzedaż produktów.
7. Marketplace by Google
Również król wyszukiwania Google ma swoją platformę wspierająca sprzedaż. Marketplace to coraz cześciej wykorzystywane narzędzie wspierające sprzedaż. E-Commerce’y umieszczają tam swoje produkty i bezpośrednio konkurują z podobnym asortymentem od innych producentów. Dodatkowo raport IAB wskazuje na to, że coraz cześciej użytkownicy internetu rozpoczynają poszukiwania produktu właśnie od przeglądania marketplace. Dodatkowo fakt, iż właścicielem tego rozwiązania jest Google możemy mieć pewność że płynąć z trendem będziemy na górze wyników wyszukiwania. Sprawdźcie sami – wybierzcie 5 randomowych produktów i sprawdźcie co widzie jako pierwsze w wynikach wyszukiwania. Najprawdopodobniej zobaczycie coś takiego :
8. Analityka
Im większy rozwój e-Commerce tym więcej użytkowników, sesji transakcji a co za tym idzie coraz więcej danych. Właśnie analiza danych jest szalenie ważnym elementem. Im dokładniej określone cele, ustawione kody śledzenia, pixcele, im dokładniej analizowanych ruch i przepływ użytkowników przez stronę tym większe szanse na stworzenie najbardziej optymalnej ścieżki zakupowej.
9. Ekspozycja produktu
To, że produkt powinien być przedstawiony w najbardziej atrakcyjny sposób wiadomo nie od dziś. Profesjonalne zdjęcia, różne ujęcia, zbliżenia, wysoka jakość to już standard. Rozwój rynku może jednak spowodować ze to nie wystarczy. Coraz więcej znaczących graczy stawia na przedstawienie produktu w formie wizualizacji 360 stopni (polecamy sprawdzić Amazon Prime).
Trednów e-Commerce jest zdecydowanie więcej, zdajemy sobie z tego sprawę i będziemy do Was wracać z kolejną porcją wiedzy.
Dziś przestawimy jeszcze jeden.
10. Współpracuj z profesjonalnym partnerem
Duże wolumeny, duża sprzedaż, masowy przepływ produktów, dostawa na ternie całej Polski a często całego Świata, obsługa zwrotów, optymalizacja magazynowa, walka o jak najbardziej atrakcyjne warunki wysyłki
(zarówno dla sprzedawcy jak i odbiorcy). To zagadnienia ważne dla każdego e-sklepu. Zdążą się ze rozwój sklepu wymaga coraz większych nakładów na logistykę. Doskonale w tym miejscu polecamy ofertę Qlink. Z rynkiem zakupów online mamy styczność o kilku lat. Pracujemy dla sektora MŚP jak również dla dużych międzynarodowych graczy. Jedynym z klientów który nam zaufał jest Benefit System dla którego optymalizujemy łańcuch dostaw i magazynujemy produkty.
Zachęcamy do rozmowy o Twoim e-Commerce.
Sprawdź jak możemy pomóc w optymalizacji, zwiększyć zyski albo co również bardzo ważne ograniczyć koszty!
Zapraszamy do kontaktu.
Iwona Węglicka
iwona.weglicka@qlink.com.pl
sprzedaz@qlink.com.pl