7 trendów e-Commerce-kolejna część cyklu o nowinkach e-handlu.

W poprzednim artykule zapowiedzieliśmy kontynuacje tematyki trendów w e-Commerce w 2020 roku.
Faktycznie jest ich więcej niż 9.

Ile dokładnie?

Trudno ocenić, w pewnym sensie tyle ile rynków sprzedaży online, tyle kierunków rozwoju. Duzi gracze e-Commercowi realizując setki tysięcy transakcji również tworzą własne trendy, wynikające z doświadczeń i weryfikacji mechanizmów które najlepiej działają.

Od takiego trendu i sugestii możemy zacząć.

1.Sprawdzaj to co dla Twojego sklepu działa najlepiej i rozwijaj to by przynosiło efekty.

Wyciągaj wnioski z danych sprzedażowych i analitycznych. Śledź swoją ścieżkę zakupową i weryfikuj najbardziej efektywne źródła ruchu. Jednym z najważniejszych elementów na które warto zwrócić uwagę w analizowaniu danych jest to, jaki mamy współczynnik konwersji.

(najprościej to liczba całkowitych konwersji podzielona przez liczbę interakcji  z reklamą).

Nie jest sztuką zastosować wszystkie nowinki i być „modnym” e-sklepem. To co tak naprawdę najważniejsze to zwiększanie wolumenów sprzedaży, przy równoczesnym utrzymaniu zadowolenia klienta na wysokim poziomie.

2.Wybieranie głosowe.

Coraz częściej można spotkać osoby rozmawiające przez telefon używające głośnika zamiast trzymania telefonu przy uchu. Nie będziemy zastanawiać się dlaczego tak

(zdania są podzielone z jednej strony podobno to zdrowsze dla nas, być może wygodniejsze). Ciekawostką takiego rozwiązania jest fakt, że również coraz częściej zdaża nam się wysyłać wiadomości głosowe zamiast pisać smsy czy wiadomości w komunikatorach.

Podobnie jest w e-Commerce, rośnie i kiełkuje trend Voice Commerce polegający wykorzystaniu asystentów głosowych również do robienia zakupów.

Można je robić przy użyciu Alex’y czy asystenta Google. Czy możemy mówić o trendzie lub rewolucji?

Jeszcze nie, ale zdecydowanie warto mieć te rozwiązania na uwadze, by w odpowiednim momencie umożliwić w naszym sklepie stosowanie takich rozwiązań.

3.Ścieżka zakupu.

Trudno to nazwać trendem lub nowością w 2020. Ścieżki zakupu ( ang : customer journey) istnieją odkąd istnieje sprzedaż online. Jakoś trzeba dojść do ostatniego etapu i zakupić produkt.

To co można w 2020 powiedzieć na pewno to to, że „jakoś” zdecydowanie nie wystarczy. Konkurencja i bardzo szybki rozwój e-sprzedaży powoduje konieczność tworzenia jak najbardziej efektywnych dróg dotarcia do końca zakupów.

Danych o kupujących w Internecie i ich zwyczajów jest mnóstwo i nie sposób zgromadzić ich wszystkich w jednym miejscu.

To co jest elementem łączącym większość kupujących na świecie to lenistwo, nacisk na poczucie bezpieczeństwa zakupów, docenianie prostego i szybkiego procesu zakupu. Między 3 a 4 kliknięciami w celu dokonania zakupu jest bardzo duża różnica.

Warto zatem pamiętać by ścieżka zakupowa w naszym sklepie była intuicyjna, możliwie jak najszybsza, nie budząca wątpliwości i bezpieczna.

4.Omnichannel i jeszcze raz Omnichannel.

To właściwie również nie jest nowinka ani trend który można przypisać do ostatnich miesięcy 2020 roku. Filozofia, a co za nią idzie strategia sprzedaży wielokanałowej to powoli must have chcących się liczyć e-Commerców.  Bardzo ważne jest zadbanie o to by każdy kanał naszej sprzedaży i styczności z potencjalnym klientem był ze sobą spójny komunikacyjnie i strategicznie, oraz co równie ważne by wspierał się wzajemnie.

We wcześniejszych artykułach pisaliśmy o roli Omnichannel oraz o tym jakie wsparcie w rozwoju polityki Omnichannelowej proponuje Qlink (zachęcamy również to lektury – wiedzy nigdy za wiele https://www2.qlink.com.pl/7-elementow-twojej-strategii-omnichannel/)

5.Daj szanse swoim użytkownikom na zostawienie opinii.

Treści tworzone bezpośrednio przez naszych klientów, osoby które kupują od nas produktu są bardzo ważne i mają duże znaczenie w przyciąganiu nowych kupujących.

Dodatkowo to punkt styku z marką, możliwość pozostawienia opinii czy przedstawienia swoich doświadczeń lub sugestii będzie miało wpływ na rozwój naszego biznesu. Zatem dajmy możliwość komentowania i opiniowania a przede wszystkim wyciągajmy z tego wnioski.

6.Czas wysyłki jest kluczowy

Coraz mocniej rozwijający się rynek e-Commerce to walka sklepów również o to by podnosić jakoś usług i wyprzedaż konkurencję. Ważna „dyscypliną” jest organizacja polityki wysyłkowej i magazynowania produktów tak, by możliwa była jak najszybsza wysyłka. Tu kłania się organizacja łańcucha dostaw. O tym moglibyśmy pisać pracę naukową. Dlaczego ?

Od lat jako firma o logistycznym DNA Qlink Logistics Solutions zajmuje się organizacją i optymalizacją pełnego łańcucha dostaw dla klientów.

Od organizacji magazynowana, etykietowania, pakowania i wysyłki po negocjacje cen dostaw, wsparcie z zakresu outsourcingu logistyki i doradztwo biznesowe w tym zakresie.

Dzięki ułożeniu odpowiedniego łańcucha dostaw zintegrowaniu go z potrzebami konkretnego e-Commercu możemy świadczyć usługi dostawy do klienta końcowego w tym samym dniu, negocjować i osiągać niższe ceny per paczka, oraz zdjąć klientom z głowy całą politykę zwrotów.

Co więcej ceny samodzielnego prowadzenia magazynu i dostarczania przesyłek do klientów końcowych są wyższe niż w przypadku skorzystania ze współpracy z partnerem zewnętrznym.

Może to zabrzmieć jak coś więcej niż autopromocja, stroszenie piór czy brak ogłady ale myśląc wysyłka czy magazynowane dla Twojego e-Commerce pomyśl Qlink Logistics Solutions.  Nie musisz wierzyć na słowo,skontaktuj się z nami i sprawdź, porównaj aktualne warunki, ceny, terminy i logistykę realizacji zamówię z tym co możemy dla Ciebie zaproponować.

7.Black Firday

Dziś Black Firday wygląda nieco inaczej niż kila lat temu. Jest bardziej globalny, dotyka praktycznie każdą dziedzinę e-handlu a przede wszystkim coraz mniej związany jest z piątkiem. Zwykle to black weekend, black week a wszystko wskazuje na to, że black month nie powinno nas w nadchodzących latach dziwić.

Przygotuj swój sklep i asortyment, a przede wszystkim odpowiednie promocję na najwyższe obroty. Zadbaj by wszystko działało prawidłowo, stany magazynowe się zgadzały a łańcuch dostaw był dopięty na ostatnie ogniowo (oczywiście Qlink może pomóc).

Tak to prawda, wszędzie jest black friday i to przestaje dziwić, czemu zatem mam uczestniczyć w tym szaleństwie?

Dane i jeszcze raz dane, userzy kochają promocje i magia black friday nadal przeważa nad rozwagą i faktycznym przeliczeniem rabatów (często black friday to promocja na 20% która nie jest niczym nadzwyczajnym). Ludzie mentalnie i emocjonalnie nastawiają się na zakupy w tym okresie i zwyczajnie trzeba to wykorzystać.

Na koniec przypominamy i radzimy by dbać o klientów. Z badań amerykańskich e-Commerców wynika ze zdobycie nowego klienta kosztuje dokładnie 5 razy tyle co utrzymanie obecnego. Warto zatem pamiętać o utrzymaniu lojalności i specjalnych ofertach dla tych, którzy już u nas kupili lub kupują regularnie.

Powyższe trendy nie wyczerpują tematu nowości i tendencji w e-Commerce 2020. W połączeniu z pierwszym artykułem na ten temat(https://www2.qlink.com.pl/wspieramy-e-commerce-9-kluczowych-trendow-2020/) mogą stanowić solidny drogowskaz do tego jak organizować i rozwijać sklep internetowy.

Jeśli jesteś związany z rozwojem e-Commerce, masz swój sklep, odpowiadasz za rozwój działań e-sprzedażowych w ramach swoich obowiązków służbowych skontaktuj się z Qlink Logistics Solutions. Porozmawiajmy o pomysłach na przyszłość!

Kontakt :

Iwona Węglicka
iwona.weglicka@qlink.com.pl
sprzedaz@qlink.com.pl

qlink