Integracje z platformami e-commerce w Qlink.

Wielokrotnie w artykułach naszych aktualności odwoływaliśmy się do rynku e-Commerce, zarówno pod kątem nowości, jak również tego, jak będzie wyglądała przyszłość e-sklepów. Jednym z najważniejszych trendów jest Omnichannel – najprościej wielokanałowość sprzedaży (zachęcamy do artykułu o Omnichannel w którym opisaliśmy najważniejsze naszym zdaniem elementy tej filozofii).

Dzięki integracji kanałów jesteśmy w stanie podnosić jakość usług, a to ma coraz większe znaczenie (wiele źródeł badających rynek
e-Commerce wskazuje, że aspekt ceny coraz bardziej traci na znaczeniu właśnie w porównaniu z jakością client service).

Obok wielokanałowości, która rozwija się równie szybko jak cała branża e-Commerce bardzo istotna jest
integracja z platformami e-Commerce.

Zapewne wszyscy to wiemy, ale dla przypomnienia platforma e-Commerce to oprogramowanie, dzięki któremu możemy zbudować sklep internetowy i docelowo prowadzić sprzedaż.

Jak budujemy stronę internetową możemy np. wykorzystać popularny i darmowy system CMS – WordPress i tam postawić stronę. Budując sklep również z korzystamy z CMS, który jest platformą e-Commerce (np. WooCommerce).

Można również wskazać różnicę między zwykłym e-sklepem a rozwiązaniem nazywanym platformą. Druga opcja daje właścicielowi biznesu więcej możliwości rozbudowy i modyfikacji zakresu usług.

Platformy posiadają możliwości implementacji szerokiego wachlarza modułów dzięki którym możemy dokładniej trafiać w oczekiwania klienta, oraz wielopoziomowego systemu zarządzania.

W ramach platformy mamy możliwość zarządzania produktami, sprzedażą, obsługą kontaktem z klientem, prowadzenia marketingu
e-Commerce (w tym wysyłanie mailingów, newsletterów, chatów, zarządzanie promocjami, karty podarunkowe, systemy lojalnościowe itp.), jak również co bardzo ważne w kontekście tego wpisu integracji z systemami zewnętrznymi.

Z puntu widzenia Qlink Logistics Solutions czyli firmy logistycznej kluczowym elementem integracji jest połączenie systemu sklepowego z system logistycznym tak by dopełnić procesu sprzedaży.

Opisane wyżej elementy platformy sprzedażowej to tylko jedna strona medalu. Towar trzeba przecież do klienta końcowego wysłać, wprost z magazynu w którym jest przechowywany.

Zarządzanie magazynem i pełnym łańcuchem dostaw w ramach obsługi e-Commerce musi dawać możliwość integracji z systemem (platformą) na której działa klient.

Skoro musi  to system wsparcia dla e-Commerce w Qlink Logistics Solutions daje takie możliwości i bezproblemowo integruje się ze wszystkimi najbardziej popularnymi platformami e-Commerce na rynku.

Jak to działa?

Qlink Logistics Solutions w ramach obsługi klientów z sektora e-Commerce ściśle współpracuje z BaseLinker dzięki któremu integrujemy nasz system z platformami kurierskimi do obsługi e-Commerce naszych klientów.
Wykorzystując to narzędzie dysponujemy możliwością integracji z ponad 300 podmiotami od najbardziej popularnych platform, przez portale aukcyjne takie jak: OLX czy Allegro i Ebay. Ponad to możliwości narzędzia wykorzystujemy również w zarządzaniu wysyłkami.
W połączeniu z własnymi możliwościami systemów integrujących usługi magazynowania towarów i zarządzania asortymentem
(w ramach działania autorskiego WMS integrujemy się z największymi dostawcami platform m.in. WooCommerce, Magento czy Shopify) jesteśmy w stanie przygotować  bardzo szczegółową i indywidualną ofertę obsługi dla e-sklepu.

Zespół Qlink Logistics Solutions codzienne stara się dostrzec w otaczającej rzeczywistości to czego nie widzą inni i za pomocą rozwiązań takich jak fulfillment, dropshipping, crossborder, integracje z platformami / silnikami e- sklepów oraz marketplace wspierać swoich klientów w walce o prymat na rynku.

Z tego miejsca bardzo serdecznie zachęcamy do weryfikacji naszych możliwości.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy mamy dla Ciebie bardzo rozbudowany system rozwiązań oparty o proces który testujemy od wielu lat. Napisz do nas i porozmawiajmy o tym jak wnieść Twój biznes na wyższy poziom

Jak sprostać wymaganiom współczesnych odbiorców?

Upowszechnienie się nowoczesnej strategii marketingowej, jaką jest sprzedaż wielokanałowa, przyniosła konkretne skutki. Przedsiębiorstwa muszą monitorować i analizować kanały, z których korzystają ich odbiorcy, a następnie upewnić się, że procesy w obrębie każdego z owych kanałów przebiegają bez zarzutu. Ogromną wagę należy przyłożyć do doświadczeń użytkownika. Osoby, robiące zakupy przez internet doceniają to, gdy mogą wybrać sposób przesyłki lub miejsce, w którym możliwe jest dokonanie zwrotu. Nie należy zapominać o:

  1. terminowości;
  2. stałej aktualizacji dostępności poszczególnych towarów;
  3. bezproblemowej komunikacji z firmą.
    Spełnienie oczekiwań takiego odbiorcy będzie niezwykle trudne, jeśli nie będziemy dysponować właściwą platformą. Tradycyjny e-sklep często po prostu nie jest w stanie sprostać zadaniu, nie nadąża za zmianami i nie daje wystarczająco szerokiego pola manewru przedsiębiorcy. Integracje IT do zarządzania operacjami logistycznymi to zmieniają.

Zyskaj kontrolę

Integracja dla e-sklepów oznacza, że dzięki zaawansowanej technologii klienci Qlink mają realny wpływ na to, w jaki sposób ich system logistyczny wpływa na system sklepowy, i co za tym idzie, na wygodę zakupów oraz kontrolę nad sferą logistyczną. Proces logistyczny to wieloetapowe działania, które trudno jest trzymać w ryzach bez odpowiednich narzędzi. Nie da się ukryć, że to właśnie umiejętne zarządzanie stoi za sukcesem przedsiębiorstw, które sprawnie realizują swoje operacje logistyczne. Dostarczamy rozwiązania, które widocznie ułatwiają funkcjonowanie na rynku oraz zwiększają szansę na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej.

Integracja sklepu internetowej z usługami e-commerce

Nasze doświadczenie staramy się przełożyć na konkretne działania. Ich celem jest usprawnienie pracy naszych klientów. Usługi, które proponujemy naszym odbiorcom, zostały skrojone pod potrzeby nowoczesnych firm, chcących się rozwijać i w pełni wykorzystywać korzyści, jakie dają integracje z platformami e-commerce

Integracje IT do zarządzania operacjami logistycznym ito szansa na lepsze zrozumienie oczekiwań klientów i sprawniejsze planowanie systemu zarządzania. To także możliwość udoskonalenia całego procesu sprzedaży, pozytywny wpływ na atrakcyjność oferty oraz sprawniejszy przepływ towarów i informacji. Taka optymalizacja w sferze logistyki pozwala lepiej zsynchronizować poszczególne działania i lepiej alokować zasoby.

 

Kontakt:

Iwona Węglicka
iwona.weglicka@qlink.com.pl
sprzedaz@qlink.com.pl

qlink