Wiedza na temat trendów, bycie na bieżąco, stosowanie najlepiej dopasowanych rozwiązań dla Twojej firmy. Tak w założeniach postępuje większość managerów, dyrektorów i kierowników firm. Integracja kanałów sprzedaży
(zachęcamy do przeczytania poprzedniego wpisu na temat Omnichannel) jak najbardziej tak!
Pozostaje fundamentalne pytanie : W jaki sposób to przeprowadzić? Na co zwrócić uwagę? Co integrować?
Nie przedstawimy Wam gotowej odpowiedzi na te wszystkie pytania (przynajmniej nie od razu). Zespół specjalistów Qlink śledząc trend Omnichannel a przede wszystkim stosując te rozwiązania w praktyce dla klientów zwrócił uwagę na
7 ważnych, być może kluczowych elementów strategii Omnichannel:
- Skup się na odnalezieniu najbardziej efektywnego kanału z którego korzystają Twoi klienci (przeanalizuj go, zweryfikuj procesy i operacje, tak aby to właśnie ten kanał mógł stanowić podstawę do integracji.
- Zadbaj o redukcję zwolnień i duplikacji.
- Optymalizuj swój miks kanałów dla klienta, ale i dla firmy. Nie każdy kanał jest odpowiedni i przynosi pożądane rezultaty (więcej w tym wypadku nie oznacza lepiej).
- Każdy kanał powinien mieć zapewnioną sprawność procesu (musi właściwe działać sam w sobie, jeszcze przed integracją).
- Analizując swoje kanały zadbaj o weryfikacje każdego z nich pod kątem user experience (korzystaj z wiedzy jaką dostarczają Ci użytkownicy końcowi, najczęściej to oni wiedzą czy dany kanał działa prawidłowo).
- Stosuj wydajną alokacja zasobów w celu uzyskania najlepszego zwrotu dla klientów i operacji.
- Mierz, mierz i jeszcze raz mierz wydajność każdego kanału (more data more power).
Nie ma za co 🙂
Zachęcamy do śledzenia aktualności Qlink. Będziemy zgłębiać zagadnienie Omnichannel i wiele innych nowości i
„must have” w zakresie logistyki, spedycji, magazynowania, optymalizacji procesów oraz przede wszystkim wsparcia w rozwoju firmy.
Napisz do nas na sprzedaz@qlink.com.pl i dowiedz się jak dostosować zintegrowane rozwiązania dla Twojego biznesu.
Zapraszamy do kontaktu :
Iwona Węglicka
email: iwona.weglicka@qlink.com.pl